Wednesday, June 23, 2010

Slovensky Jazyk Slovak Language

Tak že. Ja chcem pisat’ niečo po slovensky tak vidiš viem vel’mi dobre slovenčina teraz. Čo budem pisat’? Ešte neviem…..možno ake bolo môj deň. Ano to je dobre. Dnes bolo dobre ale nie vyborne. Škola bolo vel’mi nuda. Nerobim niĉ lebo to je postlednie tyžden. Hrali sme carty and Mariely a ja pozerali sme Klinkal Grey’s. Po školy prišla som domo. Spala som a potom ja som išla na počitač na facebookou a mail. Nič bolo novy. Potom ja som išla do Helen Doron Anglicky Škola kde učim angličtina. Môj trieda to mala šešt deti a bolo super. Tešim sa zajtra pretože ja nemam škola a môžem spat’! Ja some vel’mi unavena a možno budem spat cely d’en. Tiež (ak nespim cely deň) by som chcela varit’ kanadske palacinky pre môj rodina. Oni kupili kanadske javorovych sirop tak myslim to bude vel’mi chutny.

And now a translation for those of you who don't understand a word I just wrote. I must admit I think I am one of the only North Americans who can speak Slovak. It will certainly look interesting on my resume.

So. I want to write something in Slovak so you can see that I know Slovak well now. What will I write? I’m still not sure....maybe how my day was. Yes it is good. Today was good but not great. School was very boring. I didn’t do anything because it is the last week of school. We played cards and Mariely and I watched Grey’s Anatomy. After school I went home. I slept and then I went on the computer, to check facebook and my email. Nothing was new. Then I went to the Helen Doron English school, where I teach English. My class had six kids today and was really good. I look forward to tomorrow because i don’t have school and I can sleep! I am very tired a maybe I will sleep all day. As well (if I don’t sleep all day) I would like to cook Canadian pancakes for my family. They bought Canadian Maple Syrup so I think it will be very delicious.

So there you go. Some proof that I really do know some slovak!

No comments:

Post a Comment